Stuk

Filmvisning på Stuk ikväll med Alpina. Det kan bli kul :-)

Tävling

Var med i utlottningen om en mascara från Maxfaktor! Tävlingen avslutas 21/11, alltså nu på fredag. Du hittar tävlingen under kategorin "TÄVLINGAR" i beautybooks blogg.





Lista :-)

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Gick på högstadiet

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Hade precis flyttat upp och börjat på LTU

3) FEM SNACKS DU GILLAR
Nnaturgodis, kexchocklad, leions, Ben&Jerry glass & frukt.

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL: Ingen

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR: Betala av csn, köpa lägenhet UTAN lån, köpa en massa nya möbler, köpa ny cab & Kunna plugga UTAN csn.

6) FEM DÅLIGA VANOR
Morgontrött,  skjuter upp saker i sista stund, stressar, naiv & internetberoende :-)

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA: Träna, umgås med vänner & familj, resa & åka snowboard.

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Rosa jeans, lackkläder, stuprörsjeans är väl det enda

9) FEM FAVORITLEKSAKER: Datan, Mobilen, bräda, tv & dvd:n
 
10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UNDERSÖKNINGEN: De som vill...

Dyslexi

Dyslexi kan se olika ut för olika personer, här är en lista på saker som en dyslektiker kan ha problem med:

  • Förväxlar bokstäver: b-d, p-q, b-p, t-d, k-g, f-v, u-y-ö, e-i, etc.
  • Utelämnar/tappar bort bokstäver.
  • Tappar småord och ändelser.
  • Kastar om bokstäver (t.ex. träning-tärning, plats-plast).
  • Svårt för dubbelteckning - vokalklang.
  • Har svårt att uppfatta och upprepa långa ord.
  • Har svårt med betoning av ord och satser.
  • Uttalar vissa ord fel och artikulerar dåligt.
  • Glömmer vad orden man vill uttrycka heter.
  • Har svårt att minnas ordföljder t.ex. alfabetet och årets månader.
  • Har svårt att slå upp ord (t.ex telefonkatalogen, ordböcker).
  • Har svårt att lära sig multiplikationstabellen.
  • Har svårt att uttrycka sig muntligt.
  • Läser långsamt och entonigt eller forcerat.
  • Hinner inte alls eller sällan med textremsan på TV.
  • Hoppar över ord och rader.
  • Blir fort trött vid läsning, får ont i huvudet eller det svider i ögonen.
  • Har svårt att förstå egen läst text, men inte om den blir uppläst.
  • Vid stressituationer kan läsförmågan försämras så att även mycket enkla skrivna meddelanden blir missuppfattade.
  • Har svårt att anteckna uppgifter du får via telefon.
  • Har en svårläst handstil.
  • Sätter inte ut punkt och komma.
  • Är "dubbelhänt".
  • Sammanblandar höger och vänster.
  • Koncentrationssvårigheter.
  • Dålig tidsuppfattning.
  • Försvagat arbetsminne.

På mig stämmer ett antal av de punkter in. Men sedan ahr jag ju diagnostierad dyslexi. Fast ajg lider itne av det :-)


Det snöar i...

LULEÅ! :-)
Första snön, eller egentligen andra snön. Men denna kommer nog inte försvinna. Längtar tills det kommer såpass mycket snö i Måttsund & Storklinten så att man kan ta sig några åk!

Kommer nog att skaffa mig en minilaptor/notebook att ha på föreläsningarna! Ska bara bestämma vilken jag ska köpa...


Tävling



Missa inte att vara med och tävla om en goodiebag med massa produkter från Nivea Visage! Tävla på http://beautybook.blogg.se/ under kategorin "Tävlingar"!

PowerPoint

Är nu helt klar med grupprapporten till literatursem nästa torsdag. Allt är inlämnat och klart! Har även hunnit med att göra en PowerPoint presentation. Kommer bli hur bra som helst.

Tänkvärt 2

ATT GÅ RUNT OCH OROA SIG

ÄR SOM ATT BETALA AV ETT LÅN MAN ÄNNU INTE TAGIT



Jobb

Har skickat in ansökan om extrajobb nu. Så nu är det bara att hålla tummarna att det går vägen :-)

Sjukling

Känner att jag börjat få feber, tror jag börjar bli sjuk. Fan...har inte tid med att vara sjuk. Har för mycket att göra i skolan. Men ska hem snart och bara vila.

Jag gillar verkligen min egna design grymt mycket :-)

Litteratursem

Har varit i skolan hela större delen av dagen med min grupp och gjort rapporten inför litterturseminaret. Vi har läst två artiklar, en kvalitativ och en kvantitaiv. Sedan sak vi jämföra syftet, inifrån/utifrån perspektiv och etiska aspekter från båda artiklarna. Har lite kvar.

Ikväll ska jag bara softa. Är grymt trött med. Måste komma i säng lite tidigare på kvällen.

Värt att tänka på


GLÖM DINA BEKYMMER

IMORGON KOMMER NYA

Ny design

Nu har jag ändrat färgerna och bakgrunden. Är faktiskt riktigt nöjd med mig själv. Var ett jäkla pyssel men det gick. Helt själv (med lite hjälp från designa din blogg & Lunarstorm)

Handboll

Ska på middag ute i G-town nu snart och sedan är det handbollsträning som gäller. Måste verkligen städa med *suck*  


Statistik

Gick +30st på en dag :-)

Ska se om jag kan slå mitt gamla rekord...börjar närma sig...

Ska sova nu, tillbaka imorgon. *natti natti*

Design

Har ändrat designen lite på bloggen. Ska ändra med färger och så imorgon.  

En helt jävla onödig lista..

[ ] Jag är kortare än 170cm.
[ ] jag tycker att jag är ful
[ ] Jag blir lätt brun.
[X] Jag skulle vilja att mitt hår var av en annan färg.
[X] Jag har vänner som aldrig har sett min naturliga hårfärg.
[ ] Jag har en tatuering. (eller jag har väl egentligen en jävla massa)
[ ] Jag är osäker över mitt utseende.
[X ] Jag har haft/har tandställning.
[X] Jag har glasögon/linser.
[X] Jag skulle gå på plastikoperation om det var ofarligt och gratis.
[X] En helt okänd person har sagt att jag är snygg.
[ ] Jag har mer än två piercingar.
[ ] Jag har piercingar på andra ställen än i öronen.
[X] Jag har fräknar

FAMILJ
[X] Jag har svurit åt mina föräldrar.
[X] Jag har rymt hemifrån.
[ ] Jag har blivit utslängd hemifrån.
[X] Mina biologiska föräldrar är ihop.
[ ] Jag har ett syskon som är under ett år gammal.
[X] Jag vill ha barn nån dag.
[ ] Jag har barn.
[ ] Jag har mist ett barn.

SKOLA/JOBB
[X] Jag studerar.
[/] Jag jobbar.
[X] Jag har somnat i skolan/jobbet
[ ] Jag har missat mer än en vecka av skolan.
[ ] Jag har stulit någonting från min skola/arbetsplats.
[/] Jag har fått sparken.

SKAMLIGHETER
[X] Jag börjar fortfarande gråta av Disney filmer.
[ ] Jag har pissat på mej av skratt.
[ ] Jag har fört konstiga grisljud när jag skrattat.
[X] Jag har gråtit av skratt.
[X] Jag har limmat fast min hand i något.
[ ] Jag har skrattat tills någon form av dricka har kommit ut ur näsan.
[x] Mina byxor har gått sönder på en offentlig plats. Nä men mi kjol har gjort det...

HÄLSA
[ ] Jag föddes med en sjukdom.
[X] Jag har fått stygn på ett öppet sår.
[ ] Jag har brutit ett ben.
[ ] Mina tonciller har tagits bort.
[X] Jag har suttit hos läkaren med en vän.
[ ] Mina visdomständer har tagits bort.
[ ] Jag har genomgått en allvarlig operation.
[X] Jag har haft vattkoppor.
[X] Jag har haft/har astma.

RESANDE
[ ] Jag har kört mer än 300km på en dag.
[X] Jag har flugit.
[ ] Jag har varit i Ryssland.
[ ] Jag har varit i Kina.
[ ] Jag har varit i Japan.
[ ] Jag har varit i USA.
[ ] Jag har varit i Afrika.
[ ] Jag har varit i Asien.

EFARENHETER
[X] Jag har tappat bort mig i min hemstad.
[X] Jag har sett en fallande stjärna.
[X] Jag har önskat då jag sett en fallande stjärna.
[ ] Jag har varit på en offentlig plats i min pyjamas.
[X] Jag har tryckt på alla knappar i en hiss.
[X] Jag har sparkat en kille mellan benen.
[ ] Jag har hoppat fallskärm från ett flygplan.
[ ] Jag har gått "skinny dipping".
[X] Jag har lekt sanning eller konsekvens.
[X] Jag har druckit en hel liter mjölk på en timme.
[X] Jag har krockat i en bil.
[ ] Jag har medverkat i ett skådespel.
[X] Jag har träffat någon från internet i det verkliga livet.
[X] Jag har fångat en snöflinga på min tunga.
[X] Jag har sett norrskenet.
[X] Jag har suttit på ett tak på natten.
[X] Jag har aprillat någon.
[X] Jag har åkt taxi.
[X] Jag har ätit sushi.
[X] Jag har åkt snowboard.

FÖRHÅLLANDEN
[X] Jag är singel.
[ ] Jag är i ett förhållande.
[/] Jag är förlovad. Har varit...
[ ] Jag är gift.
[ ] Jag har varit på en blind date.
[ ] Jag har blivit dumpad oftare än jag själv har varit den som dumpar.
[X] Jag saknar någon just nu.
[X] Jag är rädd för att bli övergiven.
[ ] Jag har varit otrogen i ett förhållande.
[ ] Jag har skiljt mig.
[X] Jag har varit kär i någon som inte var kär i mig.
[X] Jag har sagt att jag älskade någon och ljugit.
[X] Jag har sagt att jag inte älskade någon och ljugit.
[X] Jag har sparat något från ett gammalt förhållande.

SEXUALITET
[X] Jag har varit förtjust i en person av samma kön.
[ ] Jag har varit förtjust i en lärare.
[X] Jag har blivit kysst i regnet.
[X] Jag har kramat en till mig helt okänd person.
[X] Jag har kysst en till mig helt okänd person.

ÄRLIGHET
[X] Jag har gjort något som jag lovat någon annan att inte göra
[X] Jag har gjort något som jag lovat mig själv att inte göra.
[X] Jag har smygit ut utan lov.
[X] Jag har ljugit om var jag är för mina föräldrar.
[X] Jag har en hemlighet som ingen vet.
[X] Jag har fuskat i ett spel.
[X] Jag har struntat i ett prov.

DÅLIGA TIDER
[X] Jag har druckit alkohol.
[ ] Jag dricker mig berusad mer än en gång i månaden.
[X] Jag kan inte svälja piller.
[ ] Jag har blivit diagnoserad med depression.
[ ] Jag tar mediciner mot depression.
[ ] Jag har anorexi och/eller bulimi.
[X] Jag har sovit en hel dag utan att ha behövt det.
[X] Jag har vaknat gråtande.
[X] Jag har somnat gråtande.

DÖDEN
[X] Jag är rädd för att dö.
[X] Jag hatar begravningar.
[X] Jag har sett någon dö. På jobbet :-(
[ ] Någon nära till mig har försökt begå självmord.
[ ] Någon nära till mig har begått självmord.

MATERIALISM
[X] Jag äger en iPod eller en mp3-spelare.
[ ] Jag har en ohälsosam relation med anime/manga
[ ] Jag äger många dyra designerväskor.
[X] Jag äger något från H&M.
[ ] Jag samlar på serietidningar.
[X] Jag äger något från Benetton.
[ ] Jag äger något jag köpt på E-bay.
[X] Jag äger något från Diesel.

RANDOM
[X] Jag kan sjunga så att andra kan lyssna på det.
[ ] Jag har stulit en bricka från en snabbmatsrestaurang.
[ ] Jag har lätt för att öppna mig för nya människor.
[X] Jag ser på nyheterna.
[ ] Jag dödar inte insekter.
[ ] Jag svär ofta.
[X] Jag sjunger i duschen.
[ ] Jag är en morgonperson.
[ ] Jag betalade för min rington.
[ ] Jag är petig med grammatik.
[ ] Jag är en sportfanatiker.
[X] Jag tvinnar mitt hår mellan mina fingrar.
[ ] Jag är bra på att baka.
[X] Min favoritfärg är vit, ljusröd eller ljusblå.
[X] Jag skulle ha pyjamas på mig till skolan.
[X] Jag vet hur man skjuter.
[ ] Jag är kär i kärleken.
[X] Jag skrattar åt mina egna skämt.
[ ] Jag äter snabbmat varje vecka.
[ ] Jag är bra på matematik.
[X] Jag tror på spöken.
[X] Jag kan inte sova om det finns en spindel i rummet.
[X] Jag är väldigt kittlig.
[ ] Jag älskar mörk choklad.
[X] Jag spelar dataspel och/eller tv-spel.
[X] Jag är bra på att minnas ansikten.
[ ] Jag är bra på att minnas namn.
[ ] Jag har ingen aning vad jag vill göra med resten av mitt liv

80-talisterna (sakerna som gjordes av os på 90-talet)

  • Vi som "knackade på" hos våra kompisar utan förvarning när vi ville träffa dem
  • Vi som lärt oss räkna genom att räkna antal pet-flaskor som behövs pantas för att köpa 100 st 50-örestuggummin
  • Vi som slog in skolböckerna i diverse fina skydd för att vi behandlade dem med respekt
  • Vi som kan skillnaden mellan discodans och tryckare
  • Vi som på egen hand klippte i våra jeans innan de började säljas söndertrasade
  • Vi som har sparat en blå/röd kudde fylld med märken såsom silverfisken och baddaren
  • Vi som någon gång har haft en OKEJ-poster upphängd på väggen
  • Vi som samlade på allt - främst kapsyler
  • Vi som var den första generationen som kunde zappa mellan Skurt och Björnes magasin
  • Vi som i våra egna dagböcker inte kunde undvika att använda samma fraser som i "Berts Dagbok"
  • Vi som försökte allt vad vi kunde att bygga lika fina trädkojor och hitta lika coola "gömställen" som det fanns på TV
  • Vi som förmodligen var den sista generationen att motta hemstickade tröjor och sockar från våra far/mor-mödrar
  • Vi som på egen hand lärdes oss datorer/internet/fildelning och dessutom fick lära våra föräldrar hur de kollar sin
  • mail
  • Vi som visste skillnaden mellan att ringa billiga lokalsamtal och dyra riksamtal
  • Vi som trodde att vi blev rika när guldtian ersatte papperstian
  • Vi som upptäckte erotik genom ryska posten och snurra flaskan
  • Vi som hade kvar Sovjet i kartboken hela grundskolan (trots upplösningen)
  • Vi som trodde att pins i stil med "Rör inte min kompis" skulle förändra världen
  • Vi som använde gnuggisar dagligen
  • Vi som förtjusades av att leka med slime ifrån Buttericks
  • Vi som började "hänga med våra polare" när det blev för ocoolt att "leka med våra kompisar"
  • Vi som jublade när gröna/svarta tavlan bytades ut till whiteboards i skolan
  • Vi som fick hjälpa läraren att trycka på play på videoapparaten
  • Vi som fyllde våra cykelhjul med kulor eller spelkort för att det skulle låta så mycket som möjligt när vi flög fram
  • Vi som trodde att vi skulle bli rika när vi efter många år skulle sälja våra kulor, ishockeykort och pogs
  • Vi som spelade in musik på kasettband genom radion
  • Vi som köpte sura droppar för tioöringar
  • Vi som gick från altavista till evreka och från evreka till google
  • Vi som frågade chans på någon ny varje vecka
  • Vi som hittade på ett eget språk för att kunna sjunga med i engelska texter
  • Vi som drack Cuba Cola och Jaffa
  • Vi som läste OÄ i skolan (orienteringsämnen)
  • Vi som insåg att dagliga duschar och deodorant är en självklarhet
  • Vi som var närvarande medan myrornas krig fortfarande gick på TV
  • Vi som fortfarande säger negerbollar och aldrig har sagt det och menat något förolämpande
  • Vi som var för coola för vanliga sällskapsdjur och skaffade vandrande pinnar och tesvamp
  • Vi som har gjort massvis med busringningar innan "Anitan" dök upp
  • Vi som lekte med  Manicklar
  • Vi som smällde äkta tiger-smällare och thunder kings (inga nya mjukisvarianter) varje nyår
  • Vi som åkte båt till Danmark
  • Vi som smaskade omkring med Jenka, Shake eller Hubba Bubba i munnen
  • Vi som tvingades runt för att sälja bingolotter varje vecka
  • Vi som fick fler finnar av Clearasil
  • Vi som hade förstaklickare-kepsar
  • Vi som hade påtvingade brevvänner i grannorten
  • Vi som läste Lyckoslanten
  • Vi som inte fick slänga maten eftersom det fanns barn i Afrika som uppenbarligen var hungriga
  • Vi som var med på rökrutornas tid
  • Vi som drack Sunkist ur pyramidformade förpackningar
  • Vi som hade Filmnet långt innan Canal+
  • Vi som hade en Amiga hemma - datorn där man skrev cirka en sida i ett ordbehandlingsprogram och så var
  • minnet fullt
  • Vi som kallade 1:orna för ettakladdare och 2:ornna för toalettdykare
  • Vi som drömde om att ha en egen rökmaskin hemma
  • Vi som tyckte det var värt tiden det tog att surfa med 56k-modem
  • Vi som tryckte på play på kassettbandspelaren till vår Commendore 64 och sen kunde gå och göra något annat i 20 minuter medans spelet laddade
  • Vi som lämnade Bingolotto samtidigt som Leif Loket Olsson
  • Vi som lät mamma fläta hela håret i små flätor när håret var blött, och sen sov på dessa under natten för att få vågigt hår till kommande skoldag
  • Vi som använde duschmössor/kåpor stora o kraftiga nog att skydda oss mot radioaktivt avfall efter gympan på lågstadiet
  • Vi som hade en väldigt härdad men ändå öm nintendotumme
  • Vi som hade våra första slagsmål genom att tävla om vems farsa som var starkast eller hade farligast yrke
  • Vi som införde pizza, kebab och tacos i svensk husmanskost
  • Vi som dansade så långa tryckare att vi klibbades fast i varandra
  • Vi som fortfarande kan dansa Macarena till punkt och pricka
  • Vi som är de sista att komma ihåg movieboxen
  • Vi som fortfarande inte kan se Ingvar Carlssons ansikte utan att tänka på dojan
  • Vi som var de första i backen med snowboard
  • Vi som använde telefonkort och beeper innan mobilernas tid
  • Vi som fick förbud att använda tamagoshi på lektionerna
  • Vi som vågade säga nej till droger men som tvekade vad gällde våld (kampanjen)
  • Vi som använde sockiplast för att förhindra det groteska vårtspridandet
  • Vi som spelade snake på datorn som små innan det dök upp på mobiltelefonen i tonåren
  • Vi som fortfarande säger Domus eller Servus i stället för Coop
  • Vi som älskade bockastyren och max antal växlar på cyklar
  • Vi som hade föräldrar som inte helt förstod att varumärken betydde allt på skolgården
  • Vi som var de som började med Lunarstorm och vi som tog jävligt lång tid på oss innan vi hade hjärtat att sluta med det
  • Vi som vara jäkligt skeptiska till MSN när det kom då ICQ faktiskt fungerade alldeles utmärkt
  • Vi som har försökt att säga krankelibrankelfnatt eller killevippen för att se om det gav någon effekt
  • Vi som lärde oss hantera MS Dos för att kunna spela pc-spel
  • Vi som lärde känna Robert Gustavsson genom Björnes Magasin och inte Parlamentet
  • Vi som går igång på "När du hör den här signalen... *pling* ...då vet du att det är dags att vända blad. Då börjar vi..."
  • Vi som var tvungna att blåsa i våra nintendospel för att de i överhuvudtaget skulle fungera, teknik: kraftigt men utan salivstänk
  • Vi som drev våra föräldrar galna med monotona piptrudelutter från ett hypermodernt gameboy i bilen
  • Vi som i våra busringningar aldrig lyckades lika bra som Hassan gjorde på radio
  • Vi som hade gameboy color med färgrannt hölje, inte färgskärm
  • Vi som utan besvärliga åldersgränser sprang upp och handlade Blend Ultra (!) till våra mammor
  • Vi som åt Bamse-meal på Clock innan vi upptäckte Happy Meal
  • Vi som vek alla våra nya tjugokronorssedlar till skjortor
  • Vi som käkade Raider och inte Twix
  • Vi som hade en hel hylla med filmer som vi spelat in från TV på kassetband
  • Vi som tyckte att vi var extremt välberesta genom timmar framför BackPacker (1 och 2)
  • Vi som hade bänkar med lock på
  • Vi som fick de blåaste tungorna av Vira Blåtira
  • Vi som fick onödigt mycket information om att vi skulle ringa 112 i stället för 90 000
  • Vi som gick omkring med väldigt korta magtröjor med oanständiga texter på de ännu ej utvuxna brösten och kunde göra så för att våra föräldrar inte förstod texten som stod på engelska
  • Vi som gjorde fingerlekar med garn" såsom vaggan, eifeltornet,fiskenätet
  • Vi som kunde ringa in och få chansen att spela Hugo i direktsändning (och tycka alla andra var så dåliga) för att vinna sega råttor av Sofi Propp
  • Vi som hade skateboards med bromskloss
  • Vi som vattenkammade vårt hår inför lågstadiediscona
  • Vi som glömde skrivstilen snabbare än vad vi lärt oss den
  • Vi som vet hur man gör popcorn på spisen
  • Vi som fick lära oss att Pluto var en planet

Det är 80-talisterna det!


Tänkvärt

GLÖM INTE BORT ATT KOMMA IHÅG

ATT DU HAR DÅLIGT MINNE


Vuxenpoäng

  • Körkort: Yes, sedan dec-05
  • Bil: Yes, sedan mars-08
  • Matservis: Ja
  • Soffbord: Nej
  • Ica-kort: Yes box
  • Hemförsäkring: Ja folksam
  • Eget boende: Ja, en lgh i Göteborg & en lgh i Luleå
  • Fast inkomst: Ja, CSN & sommarlovslönen
  • Köksbord: Ja, i båda lgh:erna
  • Finglas: Ja
  • Betalkort: Ja
  • Toarullehållare: Ja
  • Duschdraperi: Ja, med delfiner på
  • Barn: Nej, inte än
  • Sambo/make/maka: Nej
  • Spelar Bingolotto: Har väl hänt...
  • Tippar på lördagar: Gjort en gång
  • Internetbank: Ja
  • Organiserat skafferi: Nej...
  • Färsk mat i kylskåpet: Ja
  • Slänger dina håliga sockar: Ja
  • Går på reklamer på tv: Hmm...i vissa fall kanske...
  • Har fläckbortagningsmedel hemma: Nej
  • Pensionsfond: Nje
  • Sopsorterar: Nja...en del
  • Prenumerar på någon dagstidning: Nej, inte längre. Hade GP hemma i Göteborg
  • Prenumerar på Allers/Hemmets veckotidning: Nä, inte det heller
  • Letar middagstips: Händer...
  • Blir arg när skorna inte står på sin plats: Nej
  • Får majoriteten av post i räkningsform: Större delen tyvärr
  • Har en stavmixer: Nej, men en vanlig mixer
  • Äter söndagsmiddag: Ja, hos släkten
  • Försöker att inte svära: Ja, men de är svårt
  • Sorterar tvätt: Ja
  • Har en krok i badrummet märkt "Gäster": Nä, kanske borde skaffa det?!
  • Hemtelefon: Nej, räkcer med mobilen
  • Veckohandlar: Nä handlar vid behov
  • Medlem i hyresrättsföreningen: Nej
  • Gardiner: Ja
  • Dukar: Ja
  • Överkast: Ja, då och då
  • Kuddar för prydnad: Ja
  • Fler än 5 kryddor hemma: Nja...tror inte det.
  • Fruktskål: Nej

Mentala ålder

RÄKNA UT DIN MENTALA ÅLDER.


[x] Du vet hur man kokar kaffe

[x] Du använder dig av en kalender

[ ] Du äger mer än ett kreditkort

[x] Du vet hur man byter olja i bilen

[x] Du tvättar dina egna kläder

[x] Du röstar

[x] Du kan laga mat själv

[ ]Du tycker att politik är intressant

Totalt: 6

[ ] Du kommer till skolan tidigt varje dag

[x] Du har alltid en penna på dig

[ ] Du har aldrig fått kvarsittning

[ ] Du har glömt din egen födelsedag minst en gång

[x] Du gillar att gå ut och gå själv

[ ] Du har tittat på talkshower

[x] Du dricker kaffe minst en gång i veckan

Totalt: 3


[x] Du vet hur man diskar
[x] Du kan räkna till 10 på något annat språk

[x] När du säger att du ska göra något så gör du det

[x] Dina föräldrar litar på dig

[x] Du kan klippa gräset

[ ] Du kan få vuxna att skratta utan att skämma ut dig.

[ ] Du kommer ihåg att vattna blommorna

[x] Du pluggar när du måste

[x] Du slöar inte i skolan/på jobbet

[x] Du kommer ihåg att mata dina husdjur.

Totalt: 8


[x] Du kan stava till "erfarenhet" utan att kolla upp det

[ ] Din favoritmat är hämtmat

[x] Det första du gör på morgonen är att få i dig coffein/nikotin

[ ] Du kan gå och handla utan att köpa något du inte behöver

[ ] Du förstår politiska skämt första gången de sägs

[x] Du kan skriva snabbt

Totalt: 3


[ ] Du har förstått att vädret ändras för varje timme

[ ] Dina enda vänner är från din arbetsplats

[x] Du har varit på ett tupperwear party
[x] Du har förstått att ingen tar dig seriöst sålänge du inte är över 25 och har ett fast jobb

[ ] Du har fler räkningar än du kan betala

[x] De flesta av dina vänner är äldre än du

[x] Du kan säga nej till att stanna uppe hela natten

[x] Du använder internet varje dag

[x] Din garderob har inte rensats på ett tag

[x] Du kan läsa en bok och faktiskt avsluta

Total: 7


TOTALT: 27 år är min mentala ålder.... Inte undra på att jag känner mig gamla ibland :-)


Tentaresultat

Väntar fortfarande på tentaresultatet från tentan jag gjorde förra torsdagen. Tror ioch för sig att det gick bra (väldigt bra) men man vet aldrig... Får fortsätta att vänta.

"Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge"

DessutOm så vet jag en hemlis...


Vem är Juice?

Juice

Är 24 år, pluggar till sjuksköterska på LTU i den underbara (kalla på vintern) staden Luleå. Är egentligen från Göteborg även om båda mina föräldrar är från norr, Luleå & Nord-Norge.
Bor i min lilla studentetta och lever en grymt studentliv. Just nu är jag "sambo" med min lillebror på gått och på ont. Men han ska snart flytta. Ska bli skönt att få tillbaka sitt egna place igen.

Har haft 2 föreläsningar idag, dels om Evidensbasserad omvårdnad och sedan om Medicinteknik. 
Har kommit på att jag har jävligt mycket att göra i skolan nu denna terminen. Undrar hur jag ska hinna med allt?! Kommer inte bli så mycklet social liv allas...*suck*

Ska snart till Stuk på infomöta om extrajobba på Försäkringskassan. Ska bli kul

Ha en fortsattbra dag för det ska jag ha!

RSS 2.0